تاریخ : یکشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰
نویسنده : پيمان

رزیدنت ایول ۳: نمسیسسومین قسمت از مجموعه بازیهای ویدئویی رزیدنت ایول است، که در ژاپن با نام Biohazard 3: Last Escape منتشر شد. این بازی توسط شرکت کپکام و در سبک سورویوال هارور ساخته شده و توسط ناشرین گوناگونی چون کپکام، گروه ویرجین، آیدوس و نینتندو عرضه شدهاست. نسخههای انگلیسی این بازی به ترتیب نخستینبار در ۱۱ نوامبر ۱۹۹۹ برای کنسول پلیاستیشن در ۱۶ آوریل ۲۰۰۱ برای مایکروسافت ویندوز، در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۰ برای کنسول دریمکست و در ۱۴ ژانویه ۲۰۰۳ برای نینتندو گیمکیوب به بازار عرضه شد. این بازی همچنین در ۳ دسامبر ۲۰۰۹ قابلیت بازی در PSN پلیاستیشن ۳ را نیز پیدا کرد. داستان رزیدنت ایول ۳ در تداخل زمانی و مکانی با داستان رزیدنت ایول ۲ قرار دارد و از ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۹۸ آغاز و تا ۱ اکتبر همان سال یعنی در مدت سه روز و در شهر راکون به وقوع میپیوندد.شخصیت اصلی بازی جیل ولنتاین بوده که در قسمت اول سری بازیهای رزیدنت ایول نیز حضور داشتهاست. جیل اینک پس از هجوم همه جانبهٔ زامبیها به خانهاش، باید راهی برای خروج از شهر پیدا کند. در جریان این تلاش، او با رخدادهای پیشبینی نشدهای مواجه میشود که باید از هریک، به نوعی سربلند بیرون آید. شرکت آمبرلا، اینک برای جلوگیری از افشاسازیهای اعضای گروه استارز، یک تایرانت به نام نمسیس را به شهر راکون میفرستد، تا با این کار، اعضای گروه استارز را نابود کند. اما جیل به عنوان یکی از اعضای استارز پس از چندین نبرد با نمسیس، او را نابود کرده و از شهر فرار میکند. از نکات بارز این بازی گرافیک خوب و داستان جذاب و خصوصاً جو گیرای آن است که شدیداً حس دلهره را در بازیکن تحریک میکند. قسمت بعدی بازی که با نام رزیدنت ایول ۴ عرضه شد، تغییرات بسیاری را به خود دید که این موضوع باعث رنجش طرفداران این سری شد، ولی سری رزیدنت ایول، خصوصاً همین شماره و شمارهٔ چهارم قطعاً یکی از بزرگترین گسترش دهندگان گیمپلی سوم شخص در دهههای ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ به حساب میآیند. رزیدنت ایول ۳: نمسیس، در مجموع با نقدهای مثبت فراوانی، به خصوص در نسخهٔ عرضه شده برای پلیاستیشن مواجه گشت. وبسایت گیماسپات پیشرفتهای فنی این بازی را با توجه به دو نسخهٔ پیشین، بسیار عالی توصیف کرد. آیجیان نیز در یادداشتی از Doug Perry، این بازی را در مجموع یک بازی بسیار خوب عنوان کرده و تصریح نمود که این بازی ترکیبی عالی از یک داستان ستودنی، گیمپلی گیرا و طراحی فنی خوب است. نسخهای بازسازی شده که به سادگی تحت عنوان رزیدنت ایول ۳ شناخته میشود، در آوریل سال ۲۰۲۰ برای پلتفرمهای مایکروسافت ویندوز، پلیاستیشن ۴، و اکسباکس وان منتشر شد. این بازی تا ۳۱ مارس ۲۰۱۱ به عنوان ششمین بازی پرفروش تاریخ شرکت کپکام با ۳٫۵ میلیون نسخه اعلام شد.
تاریخ : یکشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰
نویسنده : پيمان

رزیدنت اویل ۲ که در ژاپن با نام بایوهزرد ۲ شناخته میشود، یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا که توسط شرکت کپکام ساخته شدهاست و برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلیاستیشن منتشر شدهاست. این دومین قسمت از مجموعه بازیهای رزیدنت ایول میباشد که بعدها نسخهای سازگار شده از آن برای مایکروسافت ویندوز، نینتندو ۶۴، دریمکست، و گیمکیوب، و همچنین نسخهٔ ۲.۵ بُعدی اصلاح شده آن برای کنسول بازی دستی گیم.کام ساخته شدهاست. رزیدنت ایول ۲ به کارگردانی هیدکی کامیا و تهیهکنندگی شینجی میکامی، کارگردان نخستین قسمت از رزیدنت ایول و با یک تیم ۴۰ الی ۵۰ نفره و به مدت بیش از ۲۱ ماه توسعه یافته بود. شخصیتهای اصلی و قابل کنترل در این بازی لیان اسکات کندی و کلر ردفیلد میباشند که باید از شهر راکون فرار کنند، شهری که ساکنین آن دو ماه پس از رخدادهای رزیدنت ایول، توسط یک سلاح میکروبی به مرده متحرک تبدیل شدند. روند بازی در این قسمت بر روی اکتشافات، حل معما، و مبارزات تمرکز دارد؛ و اما تفاوت عمدهٔ این قسمت با نسخه پیشین خود در مسیرهای شاخهای و مختلف آن است که هر شخصیت در طول بازی دارای خط داستانی، سلاح و موانع منحصر به فرد خود میباشد. نسخهی بازسازی شده این بازی با عنوان رزیدنت ایول ۲ در ژانویه ۲۰۱۹ برای مایکروسافت ویندوز، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان عرضه شد.
تاریخ : شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۰
نویسنده : پيمان

رزیدنت ایول و نام یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا بوده که توسط شرکت کپکام ساخته و منتشر شد. این بازی، دومین عنوان از مجموعه بازیهای ویدئویی رزیدنت ایول است که در سال ۱۹۹۶ و برای کنسول پلیاستیشن منتشر شد. این بازی بازسازی نسخه قدیمی ایول ۲ میباشد. تنها در تاریکی بازی دیگری از این سبک بود که پیش از رزیدنت ایول منتشر شد. اما سبک سورویوال هارور، با بازی رزیدنت ایول، گستردهتر و عمیقتر شد. به همین دلیل، گیماینفورمر، نخستین بازی رزیدنت ایول را، یکی از مهمترین بازیهای رایانهای در تمام زمانها برگزیده است. ایده ساخت این بازی، برای نخستین بار توسط شینجی میکامی مطرح شد. زمانیکه شینجی میکامی، با الهام از بازی خانه زیبا به فکر ساخت بازی افتاد که در آن، عمارتی هولناک به همراه موجوداتی به نام زامبی وجود داشتند. موضوع اصلی در بازی خانه شیرین، عمارت بزرگی بود که توسط اشباح فراگرفته شده بود. زامبیهایی که پیش از این و در سال ۱۹۷۹، توسط کارگردانی ایتالیایی به نام لوسیو فالوچی به تصویر کشیده شده بود. بازی رزیدنت ایول، پس از ساخت و انتشار آن در سال ۱۹۹۶ و برای کنسول پلیاستیشن، چندین بار دیگر و در سالهای بعد، برای کنسولهای جدیدتر نیز طراحی و ساخته شد. از جمله مشهورترین این طراحیهای مجدد، بازی رزیدنت ایول بازسازی شده است، که بازهم توسط شینجی میکامی و اینبار برای کنسول گیمکیوب ساخته شد. به گفته میکامی رزیدنت ایول بازسازی شده، ۷۰٪ نسبت به نسخه پیشین، دچار تغییرات داستانی و ساختاری شدهاست. این بازی، سرآغازی برای آغاز ساخت و فروش دهها عنوان بازی ویدئویی، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر بود.
|
|